Konverziónövelés

Az internet marketingben a konverzióoptimalizálás vagy konverziós rátaoptimalizálás, az a mód, ahogy a weboldalra látogató felhasználókból minél nagyobb arányban vásárlókat varázslhatunk. A konverziós ráta (angolul CRO) az a mutató, ami megmutatja, hogy a weboldalt látogatókból hány százalék, aki a honlap átböngészése után vásárol is.
A közbeszéd azt mondja, hogy „a puding próbája az evés”. A konverziónövelés esetében ezt azzal egészítem ki, hogy „lehetőleg minél többen egyenek a pudingból”.
Egy jól használható weblap vagy webáruház kialakítása folyamatos módosításokat igényelhet. Amikor Ön megtervezi a saját honlapját, csak a saját fejével tud gondolkozni, és nem az érintettekével, akik maguk a végső felhasználók lehetnek. Az ilyen önkényes kialakított weblapok rendszerint akár jobban is működhetnének.